Friday, March 13, 2009

Mr. Zul : Slot 1


Assalamualaikum..dan salam sejahtera kepada semua pengunjung blog ini.. salam perkenalan saya hulurkan kepada anda semua. jika rakan-rakan saya mempunyai bahagian mereka tersendiri.
Jadi di slot ini saya namakannya slot motivasi, dalam slot ini saya akan menceritakan cerita yang bermotivasi, kata-kata motivasi dan segala apa sahaja yang boleh menaikkan motivasi kita bersama.
Tapi kali ini saya bawakan satu ungkapan "kalau berusaha pasti berjaya"
ungakapan ini selalu bermain-main dihujung bibir kitakan... tapi jika direnung dan fikir sedalam-dalamnya dapat diketahui bahawa unkapan ini adalah satu motivasi yang boleh membuat kita akan berjaya. ini kerana Allah telah berfirman di dalam KitabNya yang agung yang membawa maksud "Seseungguhnya Aku (Allah) tidak akan mengubah nasib sebuah umat itu, jika tidak mereka sendiri yang mengubahnya". Dari maksud ayat ini dapat kita simpulkan bahawasanya kita perlu berusaha sekiranya kita menginginkan kejaya.
Disini kita perlu berusaha bersungguh-sungguh untuk mendapat apa yang kita impikan, dan kita jangan mudah untuk berputus asa walaupun sekali. Jadi renung-renungkan, dan jangan putus asa. Assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment