Thursday, March 12, 2009

Mr. Qamar : Cintai iLmu..

Profesion perguruan merupakan bidang yang paling hampir dalam kehidupan ini. Sejak dari kecil diri dididik oleh seorang ayah yang bergelar guru sehinggalah masuk ke sekolah rendah seterusnya menjejakkan kaki ke alam universiti, semuanya tidak terlepas dari pembelajaran secara langsung. Minat yang semakin hari semakin mendalam telah mendorong untuk bergelar seorang guru satu hari nanti.
Alhamdulillah, berkat doa ibu bapa dan rakan seperjuangan akhirnya diri ini diterima masuk ke UPSI dan dapat mengambil jurusan yang menjadi pilihan iaitu bimbingan dan kaunseling. Walaupun bidang ini seakan masih baru di Malaysia tetapi ia tetap menjanjikan seribu harapan yang cerah untuk masa hadapan.
Semenjak dari dahulu, minat terhadap bidang pendidikan ini menebal lebih-lebih lagi apabila dapat berdamping dan bekerja dengan makhluk Tuhan yang paling mulia di muka bumi ini, mudah untuk mengenal manusia dari segi luaran tetapi hakikatnya begitu sukar untuk menilai seseorang dari sudut dalaman.
Berasaskan kenyataan inilah timbulnya keinginan untuk mengetahui dan mendalami bidang kaunseling dengan lebih dekat seterusnya dapat mengaplikasikannya apabila bergelar seorang kaunselor kelak.

No comments:

Post a Comment